LCHF - Dag 26 (I förrgår torsdag 2 juli -09)

Det blir lätt att ligga efter skrivandet och för att göra det enklare för mig kommer jag skriva mina små sammanfattningar UTAN kolhydrater. Men jag läser förstås innehållsförteckningar och tänker på vad jag stoppar i mig m m, m m, skillnaden är att jag struntar i att skriva kolhydratmängden HÄR.

Nåväl, denna torsdag blev det alltför många Finn Crisp, medveten om det. Men jag var så sugen. Vinet gjorde säkert sitt, det är inte livsfarligt att dricka lite vin, däremot blir man ju sugen på att äta när man dricker....

Idag hade jag och Daniel tänkt åka iväg och promenera 4 km i ett motionsspår men jag väckte honom en gång och inget mer - tänkte att han behövde sova. När han sen kom upp rätt sent var jag i full färd med städning så det blev ingen längre promenad. Sen då:

Kokade ett blomkålshuvud och åt med extrasaltat Bregott
Färdig råkostsallad med morötter och vitkål, Sandra hade köpt och även haft i gurka, tomat, majs.... och oliver. Och dressing som hon brukar göra. Gott! 

3 Finn Crisp med mycket extrasaltat Bregott 
En burk ICA makrillfilé t tomatsås
Vitt vin
Några jordgubbar
Några oliver

4 Finn Crisp med mycket extrasaltat Bregott 
Oliver igen
Castello Blå
2 Finn Crisp med mycket extrasaltat Bregott eller var det 4 stycken? Minns inte....

Här kommer ett recept jag tänkte göra idag men jag har ingen bra liten form så därför åt jag bara kokt blomkål. Och som ni ser tänkte jag då använda blomkål istället för broccoli.

Ljuvlig gratäng av Broccoli
Tid: 25 minuter
Portioner: 4 st

Ingredienser
500 g fryst broccoli
2 ägg
3 dl river ost
1 dl grädde
Salt och peppar

Gör så här
Sätt ugnen på 225°. Koka broccolin enligt instruktionerna på förpackningen. Låt broccolin sedan rinna av och lägg dem i en form med höga kanter. Blanda sedan samman övriga ingredienser i en bunke och häll blandningen över broccolin. Gratinera sedan i ugnen tills osten fått en fin färg (10-15 minuter).

Klicka här så kommer du till sidan där jag hittade receptet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0