Nu blir det paus

Idag har jag kört 5 veckor med LCHF. Jag vägde mig men skriver inte det här för jag väntar på min mens och känner mig skum i magen så jag räknar inte idag. Men OM jag skulle räknat idag har jag gått ner 1,1 kg på dessa veckor eller 36 dagar som det är.

I tisdags åt jag mitt första bröd. 3 skivor sviktat tunnbröd. Gott som tusan! I torsdags drack jag lite juice på natten. I fredags blev det pizza och COLA för första gången. Såååå gott!!!!! Igår kanelsnäckor och RIS till korv stroganof. Och mer cola.

Jag är tveksam till att denna stil passar mig. Jag har dessutom gått ner närmare 9 kg under en sommar med "vanlig" mat. Så kommer jag göra igen.

Stundtals har jag känt mig i jättebra form och har inga krämpor alls men det kan faktiskt ha att göra med hur jag sovit, promenerat, att jag inte jobbar längre utan bara är hemma om dagarna. Kan nog inte tacka LCHF för det. Tyvärr.

Nu kommer jag verkligen fortsätta att köra men på annat sätt. Så tro inte att det blir pizza, cola och kanelsnäckor dagligen, tvärtom, sockret ska jag försöka hålla mig ifrån som jag gjort hittills. Men jag är så matglad och känner att jag nog vill ha allt, typ potatis.... men i mindre mängd. Och jag behöver verkligen frukt och grönt, frukt är ju inget som rekomenderas i denna stil.

Jag är jättetrött dessutom. Ovanligt trött. Denna stil har icke gjort mig piggare och det är en stor del till att jag pausar.

Jag är övertygad att stilen passar för flertalet människor men något kanske hände i byggandet av min kropp att den inte passar mig. Det lär ju märkas.

Jag kommer nog ändå äta bra fetter, typ Bregott som jag älskar, men inga mängder på brödet som det har blivit på mina Finn Crisp. Grädden som finns i kylen gör jag slut på i kaffet men sen övergår jag till mjölk.

Vem vet, jag kanske skriver en uppdatering här och talar om hur det gått.

Till middag ska jag äta pannkakor. :-)

Over and out och lycka till till er alla oavsett hur ni väljer att leva.

Kommentarer
Postat av: Erica

Stackare som kämpat på så och inte fått utdelning för det. Lycka till i andra former av dieter/ bantning/ träning ist! Kram.

2011-05-09 @ 16:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0