Ny livsstil

Nu har jag bestämt mig hur jag ska ändra mina vanor - igen. Detta har jag kört tidigare och lyckats gå ner i vikt.

Morgonpromenad på minst 30 minuter.

Smoothie på lättyoghurt 0,5% fett med någon/några slags frukt/er i och eventuellt någon macka, där får jag se vad det blir för sort. Finn Crisp är ju bra med få kolhydrater och fullkornsbröd är bra på annat sätt. Får se vad det blir. Kan också tänkas bli fil eller yoghurt på tallrik.

Lunch, måste ha lunch i någon form. Det kan bli lite allt möjligt. Kommer äta enligt tallriksmodellen, 1/2 tallrik grönsaker, 1/4 tallrik pasta, potatis eller ris, 1/4 tallrik kött, fisk eller vad det kan vara. Kommer försöka köra med fullkornsprodukter. Minska av på feta såser.... detta är TOTALT TVÄRTEMOT LCHF! Måste även minska på matmängden, hur gott det än är ska jag inte ta mer. Gör då hellre en tallrik till lunch dagen efter och se fram mot den. Min "lilla" magsäck måste bli mindre.

Middag som lunchen.

Smoothie eller frukt mellan målen.

Minst 1/2 l vatten varje dag.

Ej socker i form av  läsk, saft, juice, godis, chips, bullar/kakor m m. Men blir det undantag ska jag inte deppa ihop utan bara ta nya tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0