LCHF - Dag 10 (Igår tisdag 16 juni -09)

3 Finn Crisp med ICA cream cheese vitlök & örter 
Ostskivor Arla Grevéost
3 Finn Crisp med Lyckans Ost, bredbar smältost med räkor
Crème Bonjour vitlök, 3 gr kolhyd
Fisk, spätta, jag åt opanerad med Lohmanders bearnaise och vad DEN innehåller står inte. Men jag har läst att den är "bra". Till detta två tomater med olivolja, äppelcidervinäger och örtsalt. Ingen GOD KOKT FÄRSKPOTATIS....
Dessvärre körde jag en vadslagning med Sandra, att dricka upp en liten blandning av mjölk, citron och lite Fanta. Gjorde det och Sandra sa efteråt "Hahaha, det var DEN dieten det". Det tänkte jag inte alls på utan såg bara framför mig att jag skulle vinna 160 kr på detta..... Jaja, hoppas att det inte har sabbat för mycket.
Tadaaas!

Nu kommer jag inte längre skriva "resten av asken" m m för det är ju inte bara jag som äter av t ex ostarna. Däremot så gäller att jag alltid tar ett tjockt lager av smör och ost och wow vad gott det är! :-)

När vi var på Gålö (picknick där även hundarna var med, bästa som finns!) åt de andra den färskaste painriche jag någonsin skådat (kändes det som) och bullar och frukt och mmmm vad gott allt såg ut! Men ståndaktiga jag satt med min vitlöksost och en flaska vatten och det funkade!

Jag är OERHÖRT stolt över mig själv som nekar till så mycket. När vi var på Konsum och jag läste innehållsförteckningen på olika saker sa Sandra "Mamma GE dig!" Men jag läser och bandar in och köper det jag vet är enligt LCHF. Och när jag läser bloggar m m så inser jag att jag verkligen följer LCHF! Ok, vissa undantag blir och ÄR det men ändå, JAG ÄR STOLT!!! Jag har ingen brådska!

Jag har sedan några dagar tyckt att jag har blivit mindre på något sätt, hela jag liksom. Sant, falskt eller inbillning? Vet inte. Men känslan är skön! Jag tyckte även att flåset till och från tvättstugan (där jag var idag) blivit bättre, men jag vet inte... Jag har ju inget jobb längre och är mer utvilad, kanske beror på det.

Man ska inte lita eller gå alltför mycket efter vågen men det gör jag i dagsläget. Om jag ska mäta mitt omfång vet jag inte riktigt VAR jag ska mäta! Midjan, VAR är den?? Så vågen är min måttstock. Men den är ju också som den är.... gammal....

Well, jag kör på så det ryker, med eller utan undantag, "snart" är jag i mitt nya och framför allt rätta jag, såsom jag vill vara och bör och känner mig själv som!

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha nu är du en sann LCHF:are som springer och glor på alla innehållsförteckningar i butiken =P



Vart du mäter är nog upp till dig. Nått jag hörde var att mäta där man är som störst. Jag mäter vid naveln och på "bullen" under naveln.

2009-06-30 @ 15:47:02
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/
Postat av: Emma

Just.. ett tips är också att mäta på fler ställen. Jag tänkte inte på det när jag började, men jag minskade mest kring benen. Mina vanliga jeans blev hiphop pösiga väldigt snabbt.

2009-06-30 @ 15:48:08
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0