LCHF - Dag 4 (Igår onsdag 10 juni -09)

Hade tänkt uppdatera varje dag men inser redan nu att det inte kommer bli så. Precis som med min andra blogg. Men jag har fortfarande ryggskott så jag skyller på den. Det har jag haft sen förra onsdagen 3 juni. Min stackare. Så fort den går över ska jag lägga till morgonpromenader iallafall!

Gårdagen då, såhär såg den ut:

"Sås" av kassler, bacon, ärtor och grädde som blev över från gårdagen
Samma igen som lunch
Smoothie med vaniljyoghurt fetthalt 2%, 9 gram kolhydrater per 100 gram samt "frukt till smoothie" från Coop, 9,5 gram kolhydrater (allt är alltid per 100 gram så det skriver jag inte längre)
Finn Crisp med ICA färskost pepparrot och nästan halva den asken, 4,2 gr kolhyd för den skivan samt 4,5 gr kolhyd för osten
Lite Castello Blå, 0-1 gr kolhyd
Frysta hallon, 6 gr kolhyd och vispad grädde
Tadaaa!

Gjorde min sedvanliga "skolavslutningstårta" och istället för att äta den åt jag hallon och grädde, DUKTIGT!!!
Jag åt ej middag som jag lagade till de andra, köttbullar, potatis och sås. DUKTIGT IGEN!!!

Kaffe dricker jag numera med grädde och eftersom jag kan ha en mugg stående och går och smuttar hela dagen så skriver jag inte hur mycket jag dricker, för det vet jag inte

Jag skulle fortfarande vilja veta om rekomendationen "5 gr kolhydrater" är per dag, för isåfall måste jag dra ner avsevärt. Då kan man typ äta EN Finn Crisp och inget mer, näe, det kan inte stämma! Eller???

Kan konstatera att jag ligger över 5 gr iallafall, exempelvis smoothien. Men sååå strikt kommer jag inte vara.

Det bästa med detta är att jag sen jag började i söndags inte känt något sockersug. Att det kunde gå över så fort!!! Men man känner sig så mätt på allt fett, måste ha med det att göra. 

Kommentarer
Postat av: Miss*E*

jag hållde på m den där dieten ett tag,fick tips från en vän om den,som gått ner en massa. Men usch vad jag tröttnade på att äta sådär,fett fett fett...nej d var inget för mej.Dessutom så borde man ju få hjärt och kärlsjukdommar av att äta så mkt fett hela tiden? lr d borde ju vara större risk lr?

2009-06-11 @ 12:15:32
URL: http://ericadanielsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej det är inte per dag. Men det finns de som äter 5 g per dag. Det hette nått speciellt...



Jag har gjort som du och tittat på innehållsförteckningen. Frågade sen om tips på hur jag ska kunna fortsätta gå ner eftersom jag står still. Fick tips av en som sa att hon måste äta under 3 g för att hon ska gå ner. Så det tänkte jag försöka mig på, men i den vevan kom det en dålig period.



Det är väldigt individuellt för hur mycket kolhydrater man klarar av att äta.

2009-06-30 @ 15:32:56
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0