LCHF - Dag 7 (Lördag 13 juni -09)

Morgonpromenad med hundarna, woho! Har tre hundar och jag gick först ut med två och sen den tredje. Totalt slutade tiden på 20 minuter. Inte mycket men detta var en test med tanke på ryggskottet. Varje gång jag skriver "promenad med hundarna" ska man veta att det inte är gå, gå, gå som gäller för de stannar ju ibland och gör sina behov. Jag stannar inte direkt och kissar och bajsar om jag går själv. Hahaha! Så mest effektivt blir det om jag promenerar själv men det känns å andra sidan rätt värdelöst eftersom vi har hundar som vill och behöver gå ut.

Nu behöver man ju inte motionera med LCHF, åtminstone inte om jag förstått det rätt. Jag måste ändå, för mitt eget välbefinnande. Men det består mest i promenader.

Ryggen förresten, det vände i torsdags mitt på dagen och jag är så lycklig!!! Fullt återställd är jag inte men åh, vilken skillnad! Jag kommer upp ur säng och soffa utan direkta problem och har kunnat gå rätt normalt utan hugg i ryggen. Tack du högre makt!

Sammanfattningen nu då:

3 Finn Crisp med extrasaltat Bregott och Arla Herrgårdsost
3 Finn Crisp med ICA färskost pepparrot, ny ask öppnad. Lite mindre än halva gick åt till detta. Bör finnas i var LCHF-ares hem! :-)
Kokt blomkål, halvt "huvud"
Kokt blomkål med flytande smör- & rapsolja, resten av "huvudet"

ICA färskost pepparrot, resten av asken
Tadaaa!

Tungt idag. Åtminstone vid middagen. Där satt de andra och åt köttbullar, sås och Anders´ fantastiska klyftpotatis och jag satt med blomkålen. Men nu är det över, det var några minuters lidande och i efterhand känns det bra!

Imorgon ska jag väga mig, då har det gått en vecka, min första vecka. Spännande! Men i torsdags fick jag "det-där-vi-kvinnor-får-en-gång-per-månad" och det kan påverka min vikt till det sämre. Nåväl, vad den än visar kör jag på och det kanske blir ännu roligare att väga mig nästa söndag när jag inte har mens samt kört "hårt" i två veckor?

Jag klappar mig på axeln för under 7 dagar har jag inte ätit något socker, potatis, pasta, ris eller bröd. Detta är fantastiskt för att vara mig! Tidigare har jag som mest lyckats gå ner närmare 9 kg under en sommar men det var med "vanlig" nyttig kost. Jag är riktigt spänd på vad detta leder till! Jag kommer förmodligen "synda" någon gång och ska försöka att inte ha dåligt samvete för det.

Det viktigaste som gäller för mig är att inte ge upp. Det har jag gjort alla gånger förutom "den där sommaren". Jag är så´n som gärna ger upp om jag inte ser resultat direkt, det kommer inte hända denna gång. För så mycket som jag har läst om LCHF så har jag insett att man inte ska räkna med det. Men metoden funkar inte på alla verkar det som. Jag hoppas verkligen att jag inte tillhör dem!

Sandra åker till Kroatien i sommar och blir borta i 3 veckor. Tänk om hon kommer hem och ser skillnad! Jag skulle bli så glad!

OM metoden ger mig resultat, oj vad jag kommer förespråka för ALLA om detta!


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är onödigt att motionerna för att gå ner i vikt. Motinera ska man göra, som du har gjort, för sitt eget välbefinnande.



Ingen panik över att synda. Då är det bara ny tag som gäller =D

2009-06-30 @ 15:39:22
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0