VÄLKOMMEN TILL MIG OCH MIN BLOGG!!! (Tisdag 9 juni -09)

Jag har redan en blogg. En "vanlig". Men denna ska handla om min kamp mot vikten, endast det. Jag ska skriva vad jag äter m m. I detalj. Det blir min viktdagbok.

Denna gång ska jag lyckas! Jag har alltid varit överviktig. Med en far i livsmedelsbranschen blir det lätt så. Hade frossartid mellan lucia och över jul när jag gick i låg- och mellanstadiet. Då åts och drack det av det han fick kartongvis: Chips, godis, läsk, glass, salamikorvar som vi hängde i taket i matkällaren, ja ni förstår.....

Senaste 1,5 åren har jag jobbat i ett café. Kan man (läs JAG) motstå att äta? Nej. Vad har det bidragit till? Ännu mer övervikt och artros i knäet. Detta även p g a felaktiga skor. Just nu sitter jag med ryggskott. Och vågen visar mer än någonsin. Så nu vill jag verkligen få ett slut på detta! (Min sista dag hade jag i caféet i fredags, det har lagts ner. För mycket svinn kanske? Hahaha, nädå, så illa var det inte!) Och jag känner mig trött, glåmig, har jobbat mycket och inte orkat med motion, ja ni förstår nog resten också.

Nu vill jag bli smal och snygg! Jag vill kunna prova kläder som inte är XXL och ändå nästan känns trånga. Jag vill kunna shoppa med min tonåring och känna mig snygg. Jag vill få upp mitt självförtroende. Jag vill vara stolt över att vara med på bild och inte säga "ta kortet uppifrån" för att hakorna inte ska synas....

Jag började i söndags. Men min matrapport kommer först fr o m idag. I nästa inlägg. Detta var bara en inledning.

Hej förresten, jag heter Annika och fyller 43 i september. Mitt delmål 1 är -10 kg fram till sista augusti.

Stöttar du mig?

Kram och Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Fattybom

Ska bli kul att följa dig önskar dig lycka till med nya bloggen :)

2009-06-09 @ 17:18:05
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaaaaa! Kom igen nu! Jag vill försöka stötta dig. Vad glad jag blir att du skriver en blogg om det =D Jag hade inte en tanke på att skriva blogg om kosten så här. Jag nämner det bara väldigt kort i min blogg =/ Även om jag hade kommit på att skriva blogg om det, så hade jag fegat ur =/ Då blir det så uppenbart när man misslyckas. Jag vågar inte göra fel eller misslyckas öppet.

2009-06-30 @ 15:22:29
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0