Gått bra hittills (Tisdag 11 mars -14)

Idag är det dag 2 med LCHF-kost eller nja, åt fiberpasta och köttfärssås till lunch igår - det var efter DET jag kände att jag borde börja med detta.
 
Vi är mitt inne i (nej sluttampen) vårt stambyte och just nu sitter jag hos brukaren som så många andra gånger under dessa veckor. Eller så bor jag hos Daniel och Aniela. Jag bestämde mig för att inte sova hemma en enda natt under dessa sju veckor och det har jag inte gjort heller. Däremot använde jag kemtoan när jag gick hem till Anders i lördags kväll... men det funkade! Den hade jag inte heller tänkt använda men är man nödig så är man, hahaha.
 
Hur som helst så skulle jag vilja ha en startvikt på mitt kommande nya liv... men här finns ingen våg så det blir inget.
 
Igår åkte jag till Daniel och Aniela efter en dag hos brukaren - honom skjutsade jag över till hans mamma på förmiddagen, Anders ligger hemma och är sjuk och kunde inte jobba på dagen - och eftersom jag och Fanny skulle iväg till kören skulle det bli stressigt för mig att jobba hela dagen först. Det är mycket planerande nu med hundar och packning och man ska hit och dit och en massa annat. Hur som helst IGEN (svävar lätt ut från ämnet) så gjorde jag en omelett hemma hos Daniel och Aniela och denna med kokt skinka, tomater och riven ost. Kryddor. Gött! På kvällen när jag kom hem blev det paprika som jag doppade i guacamole.
 
Imorse samma sak (paprika och guacamole) och till lunch omelett igen. Jag blir så arg på mig själv för jag köpte igår rom och crème fraiche men glömde ta med det hit till brukaren. Det som skulle vara min räddning när suget eller hungern blir för stort.
 
Utmaningen kommer i eftermiddag/kväll - ska göra kassler, ris, någon sås och grönsaker - RIS, jag ska utesluta RISET! Hade tänkt göra pommes men jag har tänkt göra en matlåda till Anders och leverera till honom imorgon - sjuklingen - och jag tror att han hellre vill ha ris.
 
Men.... jag känner redan nu att detta nog inte är min grej till 100%. Tränade rätt mycket förra veckan och känner att jag då och då kommer behöva min potatis.... som jag älskar. Samt pasta. Men jag ska DEFINITIVT minska av massor på kolhydrater och leva så mycket jag kan efter LCHF. Jag kommer även vilja ha Donken och kanske lite vin eller så någon gång så.... äh, det blir nog bra ändå tror jag. Jag får försöka så gott det går.
 
Det skulle vara kul att uppdatera här varje dag men det tror jag inte om mig själv, hehehe. Men vi får väl se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0