Vad gäller egentligen?

Jag läser rätt mycket om LCHF nu men vad gäller egentligen?
 
Jag har läst att någon bara åt fett, fett och fett och räknade inte kolhydraterna alls - vaddå räkna kolhydrater? Läste lite mer och jag tror att jag har fattat det rätt nu genom "KostDoktorn" som skriver följande på ett ställe:
 
"...strikt LCHF-kost (med max 20 gram kh per dag) medan andra passar bättre i mer måttligt strikt LCHF (20-50 gram per dag)." 
 
Okej, så man ska helst räkna kolhydraterna? Hm, nu blev det lite jobbigt. Frågan är hur mycket jag ska engagera mig?
 
Men jag har ett ett exempel faktiskt, ja just det, det åt jag ju också idag - lite före omeletten.
 
Åt en halv burk Skagenröra och den innehåller 200 gr. Jag åt alltså 100 gr. Burken innehåller 3,7 gr kolhydrater per 100 gr så med den burken fick jag alltså i mig 3,7 gr. När man tittar på innehållet ska det man köper innehålla mindre än 5 gr om man ska hålla sig till LCHF. Och sen väljer jag då om jag vill köra strikt med max 20 gr per dag eller måttligt med mellan 20 och 50 gr.
 
Jag kommer nog kolla och tänka mig för men inte huuur mycket som helst, jag har tillräckligt mycket omkring mig.
 
DET låter som en bra lösning. Det är ju faktiskt enkelt att välja saker under 5 gr när man handlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0